Всеукраїнський літературний конкурс «Розкрилля душі» присвячений 85-річчю від дня народження Ліни Костенко. Конкурс проводиться з метою вшанування творчої спадщини поетеси, формування умінь і навичок літературної та дослідницької діяльності учнівської молоді, підтримки талановитої молоді та творчої праці педагогів.
Основними завданнями Конкурсу є:
- виявлення та підтримка обдарованої учнівської молоді;
- залучення школярів і студентів до поглибленого вивчення творчості українських поетів і письменників;
- залучення молоді до пізнавальної та дослідницької діяльності в гуртках і секціях наукових відділень Малої академії наук України (далі – МАНУ);
- стимулювання творчого мислення та самовдосконалення молоді.
Конкурс проходить у 2 етапи:
- І етап – відбірковий (обласний, заочний) – проводиться у лютому- травні 2015 року;
- ІІ етап – фінальний (всеукраїнський, очний) – проводиться у вересні 2015 року в м. Києві.
Конкурс проводиться у двох номінаціях: дослідницька робота та літературна творчість (вірш, нарис, есе).
Номінація «Літературна творчість»:
- “Осанна осені, о сум! Осанна”. Магічна пора року в осягненні Ліни Костенко.
- Дерева-символи в поезії Ліни Костенко:
- “Ходила яблуня і стукала у вікна…”.
- “Старенька груша дихає на пальці…”
- “Дубів золоті герби…”
- “Калина міряє коралі…”
- “Стоїть берізонька – як в іскрах золотих”
- “Сумна арфістко – рученьки вербові!”
- “Як холодно! Акація цвіте…”
3. “Жив-був народ над Прип’яттю – і зник”. Чорнобильська біда у житті і творчості Ліни Костенко.
4. “Моя бабусю, старша моя мамо!” Ліна Костенко: гімн роду і родоводу.
5. Микола Гоголь і Ліна Костенко: світ маленької людини. “Записки божевільного” і “Записки українського самашедшого”.
6. Класифікація афоризмів у романі Ліни Костенко “ Записки українського самашедшого”.
Номінація «Дослідницькі роботи»:
- Антимілітарна тема у поезії Л.Костенко.
- Жанр вірша-портрета у творчості Л.Костенко.
- Образ митця у творчості Л.Костенко.
- Кольористика пейзажної лірики Л.Костенко.
- Поетична Шевченкіана Л.Костенко.
- Музичні терміни у поезії Л.Костенко.
- Образ ліричної героїні інтимної лірики Л.Костенко.
- Астрофічний вірш у поетичному доробку Л.Костенко.
- Особливості авторської інтерпретації античного міфу (образу) у творчості Л.Костенко («Климена», «Вітри гули віолончельно…», «Будь щедрою…»)
- Особливості опрацювання історичного першоджерела у «Древлянському триптиху» Л.Костенко.
- Київська Русь у творчості Л.Костенко («Древлянський триптих», «Лютіж», «Князь Василько», «Горислава - Рогніда»).
- Топос дороги у поезії Л.Костенко.
- Топос річки (озера) у поезії Л.Костенко.
- Особливості строфічної організації поетичних текстів Л.Костенко (на прикладі збірки «Над берегами вічної ріки»).
- Особливості фонічної організації поетичних текстів Л.Костенко (на прикладі пейзажної лірики).
- Сюжетний вірш у творчості Л.Костенко.
- Проблема збереження історичної пам’яті у ліричному доробку Л.Костенко.
- Фольклорне начало поезії Л.Костенко «Чоловіче мій, запрягай коня!».
- Осмислення трагедійної самотності митця у творчості Л.Костенко.
- Біблійні сюжети та образи у творчості Л.Костенко.
Для участі у І етапі Конкурсу необхідно до 23 квітня 2015 року надіслати на поштову адресу обласного територіального відділення МАНУМ (49 000, Дніпропетровська область,м. Дніпропетровськ, вул. Ульянова, 4, к. 302.) письмову заявку (форма додається) та творчу або дослідницьку роботу на паперових і електронних носіях, дві фотографії кожного учасника розміром 3,5 х 4,5. |