Європа – це унікальна частина світу , яка має свій особливий образ в літературі, музиці та мистецтві.
На початку XX ст. європейська поетична творчість як один із найпотужніших засобів мистецького самовиявлення розквітає у небувалому розмаїтті форм .
Ця доба подарувала світовій культурі плеяду яскравих майстрів слова.
Сутність проблеми культурної спадщини полягає в тому, що кожне нове покоління, яке вступає у життя, певною мірою переосмислює культурні цінності минулого порівняно зі ставленням до них попереднього покоління, водночас зберігаючи основні традиції вітчизняної й світової культури у найістотнішому.
Впродовж усієї історії Європи люди подорожували континентом, керуючись торговельними, культурними та релігійними мотивами. Європа жила і живе загальними динамічними процесами, особливо в сучасному суспільстві. Тому спільним надбанням європейської культури є літературна спадщина Греції і Риму. Як і спільним європейським надбанням давно вже стали твори іспанців Сервантеса і Веласкеса, австрійця Моцарта, поляка Шопена, ірландця Шоу. Європейська культурна самобутність полягає у розмаїтті національних культур. Кожен народ свято оберігає свою мову, традиції, і саме цим дбає про розвиток європейської культури
Ми знаємо, що європейська культура багатогранна, вона дала світові безліч культурних пам’яток, мистецьких напрямків. Жоден з європейських народів не стояв осторонь від формування нових стилів і вносив свої особливості, мав своїх яскравих представників. Для європейців їхня спадщина є предметом гордості.
Отже, європейська культурна спадщина – це надбання і досягнення європейських народів, внесені ними у духовну скарбницю Європи та всього світу. Головне гасло сучасної європейської культури: «Єдність – у розмаїтті».
Головна мета конкурсу: реалізація районного цільового проекту « Полікультурне виховання учнівської молоді через діяльність шкільних євроклубів» , ознайомлення учнів з основними течіями європейської поезії та її основними представниками , розкриття головних мотивів творчості європейських поетів , виховання любові до поетичного слова , знайомство з Європою засобами поезії .
Термін проведення : конкурс проводиться в 2 етапи : - І етап шкільний - 01- 25 квітня ;
- ІІ етап районний - 25 - 30 квітня
Учасники: учні 1-11 класів загальноосвітніх закладів району , члени шкільних євроклубів Вимоги до оформлення робіт :
- збірка може містити в собі, як вірші одного європейського автора, так і декількох авторів , а можливо авторські дитячі вірші про Європу ;
- збірка повинна бути естетично оформлена якісними ілюстраціями, що відображають тематику віршів;
- конкурсні поетичні збірки оформляються у вигляді брошури;
- роботи повинні бути набрані на комп’ютері ( шрифт 14), сторінки пронумеровані ;
на титульному листі вказати назву навчального закладу, назву конкурсу , рік.
На 2 листі фото автора ( авторів) збірки та інформацію про них прізвище, ім’я дитини , класс , П.І.Б. керівника та назва шкільного Євроклубу .
Роботи подаються як в друкованому так і в електронному вигляді . Конкурсні роботи назад не повертаються .
ЗРАЗОК
Уільям Шекспір
“Це - Англія” Уривок із драми “Ричард II”
Земля ця – трон могутніх королів,
Тримаючих егіду, скіпетр і корону
Земля Величностей, Марсовий притулок,
Едем це інший, справжній напів-рай,
Це і фортеця, збудована природою для себе,
Проти вторгнень і брутальності війні,
Це щаслива колисанка народу нашого,
Цей світ малий – як коштовний камінь,
З оправою із срібла морських глибин,
Вони ж йому – надійна охорона,
Як глибокий рів навколо цитаделі,
Він – надійний захист проти заздрощів чужих земель,
Країв менш щастям обдарованих.
Це – благословенний край, земля і королівство
Це – Англія!
(Переклад Юрія Дем’яненка) |